Головним завданням навчально-методичної роботи у Комунальному закладі «Херсонський базовий медичний фаховий коледж» Херсонської обласної ради є надання реальної допомоги викладачам в розвитку їхньої педагогічної майстерності та необхідних для сучасного педагога особистих якостей.
Організаційним та об’єднуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками є методичний кабінет коледжу. Основною метою методичного кабінету є створення інформаційно – методичної бази і надання практичної допомоги викладачам у вирішенні питань навчання, творити себе і оточуючий світ.
Основними напрямками роботи методичного кабінету є:
1. Постійне удосконалення навчально – методичного комплексу дисципліни, кабінету чи лабораторії.
2. Інформація з реалізації урядових рішень і рекомендацій органів освіти.
3. Впровадження в практику роботи педагогічного колективу досягнень педагогіки, психології, окремих методик, кращого педагогічного досвіду.
4. Удосконалення матеріально – технічної бази методичного кабінету, поповнення кабінету навчально – методичними посібниками, методичними розробками та іншими методичними матеріалами.
5. Вивчення, освоєння та практичне застосування інноваційних технологій навчання, модернізації освітнього процесу.
6. Систематична інформація про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально – виховної роботи.
7. Надання методичної допомоги викладачам-початківцям та малодосвідченим викладачам.
8. Участь у підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників.
Зміст методичної роботи повинен сприяти впровадженню науково-педагогічних знань, нових досягнень в галузі навчання та виховання майбутніх фахівців.
Методична рада, аналізуючи методичну роботу коледжу за минулий рік, враховує побажання викладачів, визначає основні напрямки методичної роботи, активізує роботу педагогічного процесу.
З метою реалізації та виконання поставлених перед цикловими комісіями завдань проводяться організаційно-педагогічні та тематичні засідання циклової комісії, бесіди, індивідуальна робота з викладачами, педагогічні читання, науково-методичні конференції, семінари тощо.
Колективними формами методичної роботи є: педагогічна рада, методична рада, робота циклових комісій, науково-методичні конференції, теоретичні та практичні семінари, предметні тижні, відкриті заходи, заняття, конкурси, школа викладача-початківця, педагогічні читання.
Індивідуальна форма методичної роботи включає: наставництво, консультування, самоосвіту, відвідування занять, публікації, участь у творчих конкурсах, стажування, підвищення кваліфікації.
Головною метою методичного кабінету є підвищення наукового та методичного рівня, планування всієї роботи по організації навчально-методичного процесу і внутрішнього контролю по коледжу, удосконалення всіх видів практичного навчання, вивчення досвіду роботи кращих викладачів.
У методичному кабінеті постійно одержують допомогу голови циклових комісій з питань планування роботи, вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду, аналізу відвіданих занять, написання методрозробок, метод рекомендацій, метод доповідей тощо.
Основними цілями навчально-методичної роботи в навчальному закладі є:
1) створення належних умов для роботи з педагогічними кадрами, забезпечення аналітичного підходу до цього процесу, максимальна реалізація викладачами головного – активної навчально-виховної функції;
2) координація і розвиток в оптимальному режимі всіх форм методичної роботи (масових, групових, індивідуальних), вдосконалення управління нею, особливо одержання зворотної інформації про її результативність;
3) ефективне впровадження сучасних досягнень педагогічної науки і кращого педагогічного досвіду в практику навчально-виховного процесу;
4) систематизація та упорядкування інформаційного потоку із професійних, галузевих, педагогічно-психологічних сфер знань;
5) розробка і удосконалення інноваційних технологій навчання в тому числі пакетів прикладних комп`ютерних програм, електронних портфоліо з навчальних дисциплін.
Чітко та ефективно працюють циклові комісії (12), робота яких спрямована на пошук найефективніших методів викладання навчальних предметів з проблем підготовки спеціалістів для закладів охорони здоров’я.
Стрижневу роль в реалізації методичних завдань надають циклові комісії, які є основною ланкою в розробці та запровадженні прогресивних форм і методів навчання та виховання.
Першочергове завдання циклових комісій – здійснення рішучого повороту від масового навчання до посилення індивідуального підходу, розвитку творчих здібностей майбутніх спеціалістів, їхньої самостійної праці, використання активних форм та методів навчання, семінарських і практичних занять, дискусій, моделювання практичних ситуацій тощо.
Тому кожен викладач через роботу ЦК, методичний кабінет, удосконалює свою педагогічну майстерність за власними устремліннями.
Основним змістом роботи ЦК є:
– створення навчально-методичної документації з дисциплін та матеріалів для самостійної позааудиторної роботи студентів;
– розгляд та обговорення методичних розробок;
– організація проведення та обговорення відкритих занять;
– забезпечення відвідування занять викладачами;
– вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду викладачів коледжу;
– робота з викладачами-початківцями;
– підготовка, розгляд та обговорення матеріалів для підсумкового контролю знань студентів.
Усі форми організації навчальної роботи підпорядковані головній меті – систематичному цілеспрямованому впровадженню нових форм і методів навчання, його оптимізації, що забезпечує високоякісну підготовку молодших спеціалістів.
У динамічних умовах сьогодення підготовка молодших спеціалістів вимагає впровадження сучасних форм і методів навчання, корінної перебудови навчального процесу, діяльності викладачів. Така система забезпечує формування знань, умінь і навиків залученням студентів до активної пізнавальної діяльності, що виявляється у самостійному пошуку засобів і способів розв’язання поставленої проблеми, дозволяє відійти від стандартності мислення, стереотипу дій та розвиває прагнення до знань.
Питання організації навчально-методичної роботи завжди було і є в центрі уваги педагогічного колективу нашого коледжу.